یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024
تصاویر / دیدار نماینده ولی فقیه در مازندران با آیت الله العظمی جوادی آملی

حوزه / حجت الاسلام و المسلمین محمدی لائینی گفت: زیارت اربعین باید زمینه تقویت معنویت و معرفت ما را فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر محمدی لائینی در یادواره شهدای روستای پارسی بخش ولوپی سوادکوه، ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی با تأکید بر لزوم تبیین و بازخوانی اهداف قیام سیدالشهدا(ع)، اظهار داشت: از جمله مهم‌ترین فلسفه‌های قیام امام حسین(ع)، مبارزه با جهالت مردم به‌معنای بی‌عقلی و نه بی‌سوادی بود، به نحوی که ایشان جان خویش را تقدیم راه خدا کرد تا بندگانش را از جهالت و ضلالت رهایی بخشد.

وی افزود: شایسته نیست امتی هزار و ۴۰۰ سال برای امام حسین(ع) عزاداری کنند اما روی جهالت باشد، چرا که به عزاداری از راه معرفت سفارش شده‌ایم و در سال جاری ۲۵ میلیون جمعیت به زیارت اربعین رفتند، اگر خدای ناخواسته در سبک زندگی و رفتارشان عقلانیت حرف نزند درست نیست.

امام جمعه ساری با تأکید بر اینکه زیارت اربعین باید زمینه تقویت معنویت و معرفت ما را فراهم نماید، خاطرنشان کرد: امروز باید بدانیم استکبار جهانی و یزیدیان زمان چه می‌خواهند و آیا غزه را کمک کنیم یا صهیونیست‌ها را، در راهپیمایی در محکومیت از صهیونیست‌ها شرکت کنیم یا نه؟ ملت ایران خوب نشان دادند که با رژیم صهیونیستی مخالف هستند و از مردم مظلوم غزه حمایت می‌کنند، اگر امروز حوزه‌های مقاومت در منطقه همه در مقابل تروریست‌ها، داعشی‌ها و رژیم اشغالگر غاصب ایستاده‌اند آنها از شما درس گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه ما در مقابل آمریکا و صهیونیست‌ها بایستیم و از مظلومان جهان و غزه‌ حمایت کنیم، عقلانیت است و به فرموده امام راحل آمریکا دشمن درجه یک مستضعفان جهان است، ما هیچ‌گاه دست خودمان را به سوی آمریکا دراز نمی‌کنیم و این منطق امام راحل همان منطق امام حسین(ع) است که فرمودند، من دست ذلت به سوی شما دراز نمی‌کنم.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران ابراز کرد: برگزاری مراسم برای شهدا و امام حسین(ع) مهم و باارزش است، اما در زندگی با امام حسین(ع) بودن و با دشمنان نبودن، براساس خرد و عقلانیت عمل کردن و دور گذاشتن نادانی مهم‌تر است، زیرا تبعیت و پیروی از ولایت برای ما مهم و مایه عاقبت بخیری و سعادت دنیا و آخرت می‌باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha